Fishing forum > Hatzic lake

Author Topic: Hatzic lake
Big_Fish22

Hey i just got some new lures...i was wondoring if i could try em out in hatzic lake.but i also wanna catch fish.looking for carp or bass mainly.im a very basic fisherman so any advice for that lake would be greatly appreciated.i would probably go under the bridge when you are heading out to hazic plains on the highway.
lures,baits,strategys for carp and bass...anything that would help

thanks...tight lines!
ReelWrangler

if you fish under the lougheed bridge youll find mainly crappy, they congregate in front of those drainage culverts. carp, can be had well into the 20lb range if you fish across the tracks from the bridge, theres a dirty little slough there. we always used super small yellow/ orange or purple jigs for the crappy, and carp, bait is king, put it on the bottom and wait. aparently theres rainbow in hatzic but ive never caught one in tears of fishing there.....
Big_Fish22

what do you mean the bait is king for the carp?
fishcracker

I think he means that bait is king(the best) lure to use.
Big_Fish22

ooooh, never heard of that saying befor hahaha
thanks for the help guys
oh and isnt hatzic lake high right now cuz its connected to the river
ReelWrangler

not overly, the culverts that lead to the slough across the tracks drain the lake. there is a pump station at the back of the slough. the pump couldnt keep up during high water but has since regulated it. yes bait is best for carp, they are easily spooked.
Big_Fish22

k
Big_Fish22

i forgot to ask...how would i catch thoes crappie
ReelWrangler

quote- we always used super small yellow/ orange or purple jigs for the crappy
Big_Fish22

thx

Fishing forum > Hatzic lake


 





Home | Sign Up | Contact Us | Forum | Forum Policy | Site Map
Disclaimer: All information on this site, including depth charts,
maps, directions are not intended for navigational use.
Copyright 2003-2017 SharpHooks.com. All rights reserved.

SharpHooks
is now FREE!
Login
View All Submit New

To submit new report:

1. Select fishing spot from
Trip Planner

2. Submit new report

Vedder - Pillings
Fishing: Excellent
Catch: 2 Pink Salmon
Sat, Sep 30, 2017
Deer Lake - Vancouver
Fishing: Difficult
Catch: 0
Sat, Sep 16, 2017
Kentucky Lake
Fishing: Good
Catch: 2 Rainbow Trout
Mon, Sep 11, 2017
Hayward Lake - North
Fishing: Difficult
Catch: 1 Whitefish
Sun, Sep 10, 2017
Alouette Lake - South
Fishing: Excellent
Catch: 30 Trout
Mon, Aug 28, 2017
Rolley Lake
Fishing: Fair
Catch: 1 Rainbow Trout
Thu, Aug 24, 2017
Browning Lake
Fishing: Difficult
Catch: 0 Rainbow Trout
Fri, Aug 18, 2017
Mill Lake
Fishing: Excellent
Catch: 4 Rainbow Trout
Mon, Aug 14, 2017